Selasa, 20 Ogos 2013

# keluarga

Hamka, Kakak-kakak dan ' Si Baik '

Bismillah dan Assalamualaikum

Bersyukur pada Allah SWT yang menganugerahkan kami sekeluarga dengan kucing yang manja, baik dan mudah diurus.

Hakikatnya anak bongsu Ustazah, Hamka terlalu inginkan seorang adik lelaki dan mustahil untuknya memiliki buat masa ini. Sering ustazah tegur bila dia bermain dengan kucing tak kira comot hingga apabila di kedai makan sanggup tidak makan leka bermain dengan kucing yang terdapat di warung tersebut.

Menyedari hakikat ini, ketika menghadiri satu program di sekolah, ustazah nampak Hamka mendukung seekor kucing yang cantik bulunya dan sederhana kecil..dia merayu agar ustazah bawa dia pulang ke rumah. Ustazah izinkan dan bukan kepalang gembiranya Hamka dan kakak- kakaknya .

Ustazah berikan namanya 'Si Baik' sebagai satu harapan dan doa agar ia mudah diutus terutama yang melibatkan najisnya.Alhamdulillah malam pertama tanpa di ajar ' Si Baik ' berjaya membuang najis di bilik air.

Ibu mertua yang selama ini kurang senang dengan kucing pun terpaksa akur dengan kemahuan Hamka. Ramai cucunya yang pelik kerana selama ini neneknya ( embah ) lansung tidak senang dengan kucing tetapi kini sanggup memandikan dan mencuci najis kucing tersebut.

Semoga kehadiran ' Si Baik ' dengan izin Allah akan membawa rahmat kepada keluarga kami.





5 ulasan:

  1. seronoknya Hamka dapat kawan baru :)

    BalasPadam
  2. salam aidilfitri ustazah..

    BalasPadam
  3. amboi.. seronoklah Hamka.. nanti tidur dengan kucing.. hehehe

    BalasPadam

Follow Us @soratemplates