Rabu, 17 April 2013

 10:55 PTG         8 comments
Bismillah

Assalamualaikum dan alhamdulillah.

Aktiviti koko pada petang ini adalah murid dikehendaki melakukan aktiviti ikhtiar hidup ketika perkhemahan atau berada di hutan.

Lucu anak2 murid ustazah ni, anak zaman moden mana pernah masak guna kayu atau arang.Jika ibu bapa mereka melihat sendiri gelagat anak2 mereka tentu tersenyum..nak hidupkan api adalah satu kesukaran bagi mereka.

Ustazah dapat merasakan mereka begitu gembira dengan aktiviti petang ini. Mereka dikehendaki memasak nasi, masak sayur dan merebus atau menggoreng telur. Ustazah bangga melihat kesungguhan kerjasama antara mereka walaupun menghadapi beberapa masalah. Akhirnya mereka dapat juga menikmati hasil masakan yang telah diusahakan hingga masak.

Seronok kan main masak2.. Teringat zaman kecik2 dulu





























8 ulasan:

  1. bagus.. memang bagus.. dulu masa handle khemah ibadah pun ada buat jugak. Lapar2 pun, makan jugak anak murid..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penat ajar dia orang bab2 ni..tapi seronok

      Padam
  2. Alamak tak dan nak jenguk Persatuan BOmba & PBsM masak..apalah rasanya ye??
    Dan tengok Puteri2 je buat chocalaterise & coctail..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesak td unit uniform lain dtg melawat..nak join jg

      Padam
  3. Gambar no 2 dari bawah bakar apa Ustazah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi2.. Bakar tepung yang diuli dgn garam ngan air je..mkn cicah ngan sos, ikhtiar hidup katakan

      Padam
  4. Tetiba teringat zaman pengakap sekolah2 dulu.
    Seronok bila time camping dan ikthiar hidup ni

    BalasPadam
  5. wah..teringat kenangan zaman sekolah dulu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Blog Archive

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim