Isnin, 25 Mac 2013

 1:22 PTG      5 comments
Bismillah dan Assalamualaikum

Alhamdulillah..mungkin semua sahabat sedang bersedia menikmati makan tengahari. Ada yang makan di rumah, restoran, gerai, hotel, kfc dan di mana sahaja untuk mengalas perut.

Ketika makan jangan kita lupa sunnah Nabi. Ini peluang utk didik diri dan ahli keluarga. lantik seorang anak utk baca doa dan cuba tanya mereka :

"siapa yang beri kita rezeki?"..tentu mereka akan jawab

"Allah.."

so kita kena ucap apa pada Allah..

"Syukran Ya Allah...terima kasih Allah..beri kami rezeki lagi ye Ya Allah..."

Ajar mereka ambil lauk yang lebih dekat pada mereka, sentiasa beralah dan berkongsi makanan..jika ada makanan yg terjatuh dikutip..

Lepas makan jgn lupa jilat 3 jari..baca doa selepas makan dan

Cuci pinggan dan cawan yang digunakan..

Alhamdulillah inilah menu ringkas makan tengahari ustazah sekeluarga ..menu kalian tentu lebih menarik..dan sedap..

5 ulasan:

  1. lapar pulak tengok makanan tu..huhu

    BalasPadam
  2. Nak sikit....bismillah.. :)

    BalasPadam
  3. sedapnyaaaa lauk yg ustazah masak :)

    BalasPadam
  4. alahai Suhairi, Kid n Sha..biasa2 je tu. Masak mcm2 pun anak bukan makan sgt,so suka masak apa yg diaorg mkn..dan ayam goreng tu sekali makan terus habis..mlm ni kena goreng lauk lain.

    BalasPadam
  5. sedapnya ayam goreng tu...
    hehe.. makan buah2 dulu serta rasa garam sebelum mula makn... juga Sunnah Rasulullah...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Blog Archive

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim