Selasa, 19 Mac 2013

 10:31 PTG         3 comments
Awal bismillah moga ada keberkatan.

Assalamualaikum dan didoakan semoga rakan pembaca dalam keredhaan Allah SWT..itulah yg kita harapkan agar hidup lebih bererti dan bahagia.

Hari ini letihnya apabila proses pemantauan PBS dilakukan di sekolah oleh pihak PPD. Maklum sahajalah tugas guru ini tiada akhirnya dari urusan mengajar hinggalah perkeranian. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan. Siap susun evedens pelajar sebanyak 3 kelas..tinggal 1 kelas memandangkan sudah berjanji dengan penduduk Kampung Tebuk Jawa untuk program bacaan Yasin dan tazkirah ringkas. In shaa Allah sambung esok sempat.

Bergegas dari Sungai Besar ke kampung Tebuk Jawa..subhanallah tepat jam 3.30pm jemaah wanita sudah sedia menunggu dan tanpa berlengah isteri Ketua Kampung mempersilakan mengetuai majlis Yasin.

Sebenarnya penduduk di Kg Tebuk Jawa ni dilanda kerisauan dek kerana ramai sekarang ni yang rumah mereka dimasuki pencuri begitu juga hasil kelapa sawit serta tanaman pisang habis dikebas pencuri.

Sempat bertazkirah setengah jam tentang kelebihan selawat ke atas Nabi, tips elak kecurian dan apa yang perlu dilakukan jika kita menjadi mangsa. Ustazah sempat berpesan apa kata kita tiru doa seorang sahabat Nabi yang menjadi mangsa kecurian dgn doa ini..Ya Allah jika kecurian ini dilakukan oleh pencuri disebabkan keperluan hidupnya yang terdesak maka aku halalkan dan berkatilah rezeki tersebut..Jika disebabkan memang kejahatannya maka jadilah ini kecurian yang terakhir dilakukannya..



Setelah selesai ada pula jamuan ringan..syukur memang lapar pun tak makan tengahari lagi..beginilah sering sibuk makan tengahari selalu di bawa ke petang, tapi tak juga mengecil ye Ustazah ni..

Akhirnya bila dah malam diri merasai keletihan tetapi  berbaloi..sekarang ni baru je lepas baca buku ngan anak2 sebab mereka sedang menjalani ujian prestasi 1..sedih juga pengajian Al-Quran malam tidak terlaksan 2 minggu ni sebab anak2 ujian..in shaa Allah minggu depan on semula..emm nak lihat keberkesanan minda aktif yang dihadiahkan kepada blogger bertuah oleh Ustaz noehas.

Sebelum tidur :
Baca surah Mulk., impikan mahu melakukan kebaikan utk esok, tak mahu sakiti hati orang lain, bermaafan sesama ahli keluarga dan maafkan semua orang









3 ulasan:

  1. sibuk yea ustazah minggu ni.. sama lah saya.. lepas ni nak berehat kejap

    BalasPadam
  2. semoga dipermudahkan segala urusan.. ;)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Blog Archive

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim