Selasa, 29 Januari 2013

 1:41 PTG         7 comments
Assalamualaikum...
Entri kali ini nak ucapkan terima kasih pada Puan Nor Asmawati yang menempah muffin tempoh hari.Syukur inilah rezeki yang Allah beri selepas keputusan nekad akak ambil utk mengajar kelas Al-Quran secara percuma pada penduduk kampung @ jiran tetangga. Pada mulanya memang berat nak mulakan sebab saya ada menerima tempahan roti atau kek sebagai pendapatan tambahan, maklumlah sebagai ibu tunggal kita kena kreatif utk cari duit lebih bg menyara anak 4 orang. Jadi bila buat kelas , saya tak dapat nak ambil tempahan.

Hati berbisik yg menggerakkan hati mereka utk menghantar anak belajar Al-Quran ke rumah saya ini tentu Allah SWT yang menggerakkan hati mereka utk bertemu dgn saya..rasa bertanggungjawab sementelah mereka begitu berharap...tidak sampai hati..akhirnya nekad akan saya ajar  mengikut jadual yg saya tetapkan...tentang pendapatan tambahan saya serah pada Allah SWT bulat2 [tawakkal]...

Jangkaan  saya tepat, baru satu malam ajar, esok  kat sek Pn Noor Asmawati tempah  300 biji muffin..alhamdulilah Allah SWT dah beri ganjaran. 

Muffin Coklat...

Muffin Pisang

Muffin Vanilla Blueberry
 Masuk hari kedua , pagi2 makbonda oder kek 2 tingkat sempena majlis persaraan guru besar di sekolahnya...wah memang tetap jangkaan saya dalam Surah Muhammad ada ayat yang menyatakan bahawa jika kita tolong Allah..Allah akan tolong kita balik...

Kek Untuk Majlis Persaraan Cikgu Musa
Harga kek RM90 tapi saya claim RM50 Shj..sebagai tanda penghargaan pada guru2 yang ajar anak saya

Kek Sifon Pandan Strawberry


Kali ini lagi malu dgn Allah SWT..belum ajar utk kali ketiga Allah dah beri nikmat lagi..kawan Pn Merija order roti sosej sebanyak 100 untuk kenduri cukur jambul..

Dah bole bakar ni..

Semoga Allah sedapkan rasa roti ni..dan terkesan utk rajin beribadah sape yg makan..


 Untuk sekian kalinya...ciklaili pula menempah 2 biji kek sifon pandan dan kek carrot..subhanallah syukur Ya Allah memang tak mampu hitung nikmat pemberian Mu.

Sanah Helwa Laili

Semoga ditetapkan iman, murah rezeki dan panjang umur
Benarlah janji Allah...bila kita yakin pada-Nya...bantuan akan datang apatah lagi ketenangan, subhanallah..walhamdulillah..walailahaillah..syukur hanya pada Mu kami sembah dan hanya pada Mu kami mohon pertolongan...tunjukilah kami jalan yang lurus... 

Selepas ini pasti ada rezeki lagi..









7 ulasan:

  1. terima kasih kak Ain sebab buatkan kek yg sedap sempena harijadi Amar, mak & saya sendiri. majlis harijadi 3 org yg lahir bln Januari. lain kali boleh tempah lagi utk harijadi suami saya pulak..

    BalasPadam
  2. Semoga rezeki dapat yang melimpah ruah nanti.9/10 rezeki dtg dari berniaga,tak gitu Uztazah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas doa..betul tu azma..mg azma pun dimurahkan rezeki

      Padam
  3. Sungguh berbakat rupanya....bila la akk nak pandai buat mcm ain... *mimpi*

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berkat keyakinan padaNya mmg berbaloi spt yg Rasullullah janjikan ,akak bole sebenarnya tp bab masak lauk saya mmg tabik ngan akak.

      Padam
  4. Kecuq ayaq liuq ambe...nak2 yg roti tu..

    Moga bertambah rezki Allah buat ustazah..ameen

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Blog Archive

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim