Jumaat, 26 Oktober 2012

 11:46 PTG         2 comments
Selamat Hari Raya Aidil Adha

Catatan : 25/10/2012

Alhamdulillah segala puji bagi Allah bagi peluang pada saya kali untuk bermalam sebelum raya di rumah ibu saya sendiri. Selama  dalam tempoh perkahwinan 2001-2010 hatta setelah suami meninggal selama 3 tahun 2010-2012 tak pernah dapat beraya dengan ibu sendiri di malam raya. Awal perkahwinan lagi arwah suami dah kata yang kami akan menjaga ibunya dan duduk satu rumah. Menyedari bahawa tanggungjawab anak lelaki pada ibunya adalah sampai hujung usia suami maka saya akur sebagai tanda ketaatan padanya. Alhamdulillah walau suami sudah meninggal kami masih tetap bersama.
 Maafnya ye mak( ibu mertua ) kali ni saya memang betul-betul teringin nak raya kat rumah mak saya...Sedih  juga mengenangkan Ibu mertua saya di kala ini dia berdua sahaja di rumah dengan cucunya yang bersekolah di Perak. Tadi pun kakak ipar tepon tanya nape mak tak nak pergi rumah kita orang..jawapan saya ringkas je ..tak tahu ..hati orang tua sukar utk kita selami..nak tahu tunggu la kita tua nanti jika di izinkan Allah
Bonda mertua yang beram tudung hitam Hajah Hasaton.

Bahagia di Kampung Bukit Kuching dapat kumpul adik beradik dan anak=anak saudara. Alhamdulillah sempat juga buat kek coklat.
Didoakan agar semua pembaca blog ini sentiasa berbahagia...jika bahagia yang kita impikan..maka bahagiakanlah orang lain.

Catatan : 26/10/2012
Pagi raya teringat dgn Mak Mertua jadi ringankan tangan menelefonnya..baru bagi salam dah dengar esakan sedih dan tangisan kecil. Mak apa khabar? Aku bertanya. Mak demam ni..Allah ..sedihnya hati mengetahui Ibu mertua ku tak sihat.
Baiklah mak petang atau malam nanti saya balik..dah mak jangan sedih2 ye.


Tidak berapa lama kemudian dimaklumkan oleh anak saudara melalui telefon yang mak mertua saya dalam keadaan sihat dan sedang sibuk merebus ketupat segera dan masak ayam..katanya ada anaknya yang nak pulang ke kampung..walaupun terasa musykil..biarlah ..aku ingin terus berbakti selagi aku mampu berbuat begitu..bukankah dia ibuku jua..

11.00 Mlm..sampai di rumah..Mak macamana mak dah sihat belum...ringkas je jawapannya ..ha ah dah sihat..dalam hati berkata: mak ..mak..terlalu sayang mak pada kami ye kalau boleh nak kami ni kat rumah je jangan ke mana2..

Akhir penulisan: kalau kita ingin disayangi maka kita perlu menyayangi terlebih dahulu..



2 ulasan:

  1. mak mertua kak Ain dah biasa beraya dgn kak Ain & anak2..

    * selamat hari raya aidil adha ;)

    BalasPadam
  2. Syukur alhamdulillah dia selesa ngan akak laili..ok slmt hari taya aidil adha jg utk laili sekeluarga

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim