Selasa, 30 Oktober 2012

 4:40 PG         No comments

Subhanallah ..walhamdulillah..walailahaillallah..Allahuakbar

Siang 29/10/2012

Benar Allah Maha Mendengar..hari ini  bekas anak murid saya Muhd Alif Akram ada datang ke sekolah atas apa tujuan yang saya tidak ketahui..Assalamualaikum Ustazah..sapenya. Waalaikumussalam ..jawabku ringkas..belum sempat saya meneruskan bicara dia berkata  " Ustazah saya doakan Ustazah dapat pergi Mekah hujung tahun ni.."aku terkasima ..mana dia tahu ha .." Ya Allah kamu tahu yang Ustazah begitu merindui Masjidil Haram..terima kasih atas doa kamu moga menjadi satu kenyataan" .Tanpa bicara panjang saya meninggalkannya kerana perlu bergegas melaksanakan PBS Pendidikan Islam. 

Dalam hati terus berkata : anak muridku saja tahu akan keinginanku yang mungkin begitu sukar untuk ku capai apatah lagi Allah SWT Dia tentu lebih Tahu dan lebih Mendengar.Aku yakin padaMu ya Allah Kau akan kabulkan jua suatu hari nanti  dengan beberapa sedikit usaha yang saya lakukan. Aku akan terus berusaha dan berdoa dan terus berdoa..biar saya banyak minta dengan Allah SWT bukankah Dia Maha Kaya...Alif mungkin dia tahu melalui  entri saya Lambaian Kaabah 12.35  dan    Hari Ini Aku Menangis Lagi . 

Malam 30/10/2012
Masih setia dengan botol susu


Pukul 2.10pagi..
"Noor..Noor bangun telinga Hamka masuk binatang"Ibu mertua mengejutkan saya. "Innalillah ye ke mak". Macamana nak buat ni. Saya cuba buat tutup hidungnya, mulut dan telinga sebelah yang tidak di masuki binatang..selalunya cara ini berjaya saya lakukan..tetapi anak 4 tahun ni tak berdaya untuk menahan nafas..habis surah apa surah terlintas ku baca, selawat..tak juga berjaya. Tekad nak pergi Hospital..ibu mertuaku melarang kerana bahaya pergi sorang2 tanpa teman  tengah malam begini. Mak mencadangkan menefon Abang Ipar yang tidak jauh dari rumah untuk menemankan menghantar ke hospital..
Sekali lagi ku cuba baca Al-Fathehah anak mula tenang dan ku pujuk dengan berkata mak minta tolong dengan Allah kejap ye dik..adik diam2 ngan Embah..dia angguk..

Saya bergegas ambil wuduk dan solat Sunat Hajat dan Sunat Tahajud..yakin waktu ini Allah turun dan berada di langit dunia yang akan mengkabulkan doa hambaNya ..aku benar2 minta dimatikan ke binatang dalam telinga anak tu atau dikeluarkan dengan izinNya..

Selesai solat anak menghampiri saya.."ada lagi dik "..angguk dia dengan lemah"bergerak lagi ke?" .."haah"..ok mak masukan air dalam telinga adik ye boleh tak? boleh jawabnya.

Dengan lafaz Bismillah dan surah Al-Fathehah ..Ya Allah bantulah hambaMu yang lemah ini Ya Allah..Ya Allah tolonglah saya tak nak susahkan orang tengah2 malam begini...
Sayu masukkan air sampai penuh ke telinganya dan nampak buih plup..plup..seperti ada pernafasan ..tidak lama kemudian anakku kata..Mak dah keluar Mak binatangnya..Alhamdulillah betul ke ni..betul Hamka dah selesa..

Ya Allah..Alhamdulillah sekali lagi Kau begitu Maha Mendengar Maha Pengasih...sebak hati..Allah menolongku benarlah Dia Penjaga kita terbaik..anakku tanpa ku suruh melafazkan " Terima kasih Allah tolong Hamka " ..subhanallah syukur anakku Yakin pada Mu..

Terus aku lakukan solat sunat syukur dengan linangan air mata..dan tertulislah entri ini.
Tambah sebak bila membaca entri terbaru daripada Madinah jom kita baca entri Prof. Dr. Kamil Ibrahim untuk pengubat rindu Haramaini ..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah dan benarlah firmannya di dalam surah Al-Ikhlas ayat kedua yang bermaksud:" Allah lah tempat untuk kita mohon pertolongan..yakinlah Allah Maha Mendengar..

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadith Pilihan

Sahabat Blog

Jom Kita Bersilaturrahim